فیلتر کیسه‌ای، مطابق نامش، پارچه فیلتر برای افزایش سطح فیلتر، به شکل کیسه‌هایی در کنار هم قرار گرفته است.اما کیسه‌ها به هم پیوسته بوده، فیلتر بجای قاب فلزی یا پلاستیکی دارای دو پوشش جلد مانند مقوایی در طرفین میباشد. جاگذاری این نوع فیلتر در قفس مخصوص انجام میگیرد. این نوع فیلتر کیسه‌ای در کلاس بازدهیM5 _ M6 _ F7 _ F8 _ F9  تولید میگردد و در تصفیه هوای ورودی توربینهای گازی و همچنین در تهویه مطبوع و صنعتی کاربرد وسیعی دارد.

پارچه فیلتر مورد استفاده از الیاف مصنوعی نبافته و قاب فیلتر فلزی یا پلاستیکی میباشد.

کارایی فیلتر کسیه ای در صنایع مختلف:

از  این نوع فیلتر ها در بسیاری از محیط ها استفاده میشود از کارخانجات و آزمایشگاه ها تا دفتر ها و اتاق های کوچکتر برخی صنایع که فیلتر های کیسه ای در آن کارامد هستند.

  • کارخانجات شیمیایی
  • کارخانه جات دارو سازی
  • صنایع غذایی
  • صنایع فلزی
  • صنعت تولید و انرژی 

روش کار فیلتر کیسه ای

فیلتر کیسه ای استوانه شکل است و از چندین محفظه ساخته شده است قسمت انتهایی آن به شکل قیفی است، یک سبد فیلتر هارا در مسیر سیال نگهمیدارد و الیاف پارچه فیلتر گرد و غبار را به خود جذب میکند استفاده از این نوع فیلتر ها بسیار ساده است و نیاز به متخصص برای تعویض آنها وجود ندارد

 جنس این فیلتر ها از پارچه می باشد.
هوایی که حاوی گرد و غبار است توسط سانتریفیوژ مکیده و به سمت لوله های دستگاه انتقال داده‌میشود و گرد و غبار به روی کیسه ها باقی گذاشته می شوند و هوای پاکیزه از بخش بالایی محفظه خارج می شود.و در  انتها هوای پاکیزه و تصفیه شده توسط مکنده به محیط باز می گردد. 

جمع بندی:

این نوع فیلتر کیسه‌ای، که دارای پارچه فیلتر با الیاف مصنوعی نبافته و دو پوشش جلد مانند مقوایی در طرفین است، با هدف افزایش سطح فیلتر تولید شده است. این کیسه‌ها به شکل یکدیگر در کنار هم قرار گرفته و در یک قفس مخصوص جایگذاری می‌شوند. این فیلترها با کلاس‌های بازدهی M5، M6، F7، F8 و F9 تولید می‌شوند و در تصفیه هوای ورودی توربین‌های گازی و همچنین در تهویه مطبوع و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

از جمله صنایعی که این نوع فیلتر کیسه‌ای در آنها کاربرد دارد، می‌توان به کارخانجات شیمیایی، کارخانه‌های داروسازی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنعت تولید و انرژی اشاره کرد. این فیلترها با استفاده از الیاف مصنوعی نبافته و قاب فیلتر فلزی یا پلاستیکی به کار می‌روند.

 

روش کار فیلتر کیسه‌ای به این صورت است که هوای حاوی گرد و غبار از طریق سانتریفیوژ مکیده شده و به سمت لوله‌های دستگاه انتقال داده می‌شود. در این مرحله، گرد و غبار به روی کیسه‌های فیلتر باقی گذاشته می‌شود و هوای پاکیزه از بخش بالایی محفظه خارج می‌شود. در نهایت، هوای پاک و تصفیه شده توسط مکنده به محیط باز می‌گردد.

 

جالب است بدانید که استفاده از این نوع فیلترها بسیار ساده است و برای تعویض آنها نیاز به تخصص خاصی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر یا ارتباط با ما، می‌توانید از طریق ایمیل یا شماره تلفن با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *